Vælg en side

Rosendahl – en familievirksomhed i vækst

Kunde: Rosendahl A/S, Danmarks største homeware-producent

Periode: januar 2008 – marts 2009

Hvad var behovet?

Rosendahls 25-årige historie skulle beskrives i forbindelse med generationsskiftet i ledelsen og en kraftig vækst og udvidelse af medarbejderstaben. De klare værdier, der har skabt familievirksomheden, skal beskrives med eksempler, anekdoter og historier, så nye medarbejdere lettere kan blive en del af en meget stærk og dedikeret virksomhedskultur.

Hvad gjorde vi?

Indsamlede historier og anekdoter fra 20 kernemedarbejdere og ledere samt fra et par tidligere ansatte (kulturbærere). Materialet blev bearbejdet dels som en bog (kronologisk beskrivelse af de 25 år), dels som en citatsamling.

Hvad var udbyttet?

Bogen markerede virksomhedens 25 års jubilæum.

Processen har ført til større bevidsthed om sammenhængen mellem virksomhedens og de centrale medarbejderes værdier og en stolthed blandt medarbejderne over at være en del af disse.

Materialet er blevet bearbejdet til bl.a. Medarbejderhåndbogen og Intranettet.

Citaterne anvendes af HR-afdelingen i forbindelse med introduktionsprogram for nye ansatte. Ledelsen bruger dem i forbindelse med intern undervisning og lederudvikling.