Vælg en side

Danmarks vigtigste ressource er mennesker. Man kunne også sige at ressourcerne er viden, kunnen, evnen til at lære, gå-på-mod, vedholdenhed, refleksioner, opfindsomhed, opmærksomhed, omsorg, energi – og relationer. Disse ressourcer er kilder til succes i de fleste virksomheder. Derfor gælder det om at kanalisere den værdi de menneskelige ressourcer udgør ind i arbejdet. Det kræver at ledere og medarbejdere giver hinanden produktiv feedback. De fleste virksomheder og organisationer kan få stort udbytte af at investere i – og pleje deres feedbackkultur.

Med vores nye måling er det muligt at afdække, hvor potentialet er størst og sætte ind med en målrettet indsats der, hvor bedre feedback gør en forskel.

  • Minimer antallet af kostbare fejl
  • Afskaf konfliktskyhed i forhold til kunder og samarbejdspartnere
  • Udnyt virksomhedens samlede kompetencer mere effektivt
  • Styrk trivslen og nedbring sygefraværet
  • Skab en lærende organisation, der udvikler virksomhedens processer og produkter løbende
  • Fasthold medarbejdere og spar omkostninger på dyre rekrutteringsforløb og oplæring
  • Skab et grundlag for innovation
  • Opbyg en kultur, som er agil og parat til at implementere nye strategier
  • Fokuser på det vigtige og det meningsfulde

Vores måling af virksomhedens eller teamets feedbackkapital afslører, om der ligger et uudnyttet potentiale i at styrke bestemte aspekter af jeres kultur og interne kommunikation.

Gevinsten kan være et mere effektivt samarbejde, en stærkere leder-medarbejder-relation, systematisk fejleliminering, et godt miljø for innovation og produktudvikling, en helt konkret effektivisering, et forbedret omdømme og højere trivsel som blandt andet er en forudsætning for et lavere sygefravær og for at fastholde værdifulde medarbejdere.

Feedbackkapital har altså direkte indflydelse på bundlinjen.

Hvad kan målingen bruges til?

Målingen giver ledelsen et billede af den relationelle kapital i respondent-gruppen og kan sætte fingeren på de ømme punkter eller anvise knapper, man kan skrue på, så ledelsen meget konkret og målrettet kan sætte ind med sparring, træning eller andre tiltag, som kan styrke feedbackkulturen på udvalgte områder.

Målingen kan være første skridt i en proces, som generelt sætter fokus på og styrker feedbackkulturen.

En opfølgning kan f.eks. indeholde følgende:

  • Feedback-circles
  • Ledertræning
  • Workshops
  • Medarbejderdag
  • Indførelse af feedback-rutiner

Feedbackkapitalen er et udtryk for den værdi, der er i en virksomhed eller et team i form af mundtlige, skriftlige og nonverbale tilbagemeldinger fra leder til medarbejder, fra medarbejder til leder og mellem medarbejdere. Feedbackkapital kan være passiv eller aktiv. En måling af feedbackkapitalen giver en kvalificeret formodning om, hvilket udbytte en virksomhed kan høste ved at aktivere passiv feedbackkapital, altså ved at give og modtage produktive tilbagemeldinger. 

Hør om I kan have udbytte af en måling af jeres feedbackkapital.

For yderlige information kontakt:

Anders Stahlschmidt

[email protected]

Tel 24801469